Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 11 april 2009

Påskäggs-letning

Ju äldre barnen blir, ju klurigare måste man bli. I år var jag kanske lite för klurig, för de behövde hjälp med en hel del. Efteråt var de dock kaxiga och tyckte att det var väl ingenting. Här kommer ett urval av årets ledtrådar:

Första ledtråden öppnas:

Den köptes för att få pappan i form, men har mest varit till irritation:
(yogabollen, som mest blivit en stor irriterande leksak)

T läser en ledtråd:

Vem är djurens konung?

(Det tog ett tag att komma fram till att det inte var ungarnas goselejon. Det var faktiskt S som kunde peka ut var det fanns ett lejon till)

Den köpte vi på loppis i Motala (lyser):

(Kom de inte alls ihåg)


En sak C som har gjort:

(Den fina ljuslyktan som jag fick till en födelsedag)

En gång tänkte Mamma lämna den till insamling, men ett av barnen kom till undsättning:
(T satt i bilen när jag lämnade saker till Emmaus, när jag kom ut grät han för att jag givit bort den fina tårtan. Vi fick ringa på och be att få den tillbaka. Det var sist vi flyttade. Den här gången ska inga barn vara med när jag ger bort/slänger saker)


En sak som Pappa fick i födelsedagspresent:

(Den var enkel)

Mat som T älskar, som börjar på Q:
(Tog ett tag och lite hjälp. Inte hade han tänkt på hur det stavas)

Faller inte långt från päronträdet:


Den har man glögg i på julen:
( DEN var svår. Tydligen har vi inte använt den på ett par år)



Lönen för mödan. Varsitt ENORMT fullproppat ägg. Alla var dock inte riktigt lika glada. S är inte på topp. Förkyld och hängig. F försökte locka henne med godisägget och till slut tinade hon upp något.


Mer påskäggs-letning: 2007 och 2008.

Inga kommentarer: