Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 19 april 2009

Okej, nu får ni gissa!

Vem är jag?


I bland lunkar livet på i sakta mak. Som veckorna som precis passerat, när först S var sjuk och sedan jag och sen den långa påskhelgen. Men ibland rasar det på i 180. Som just nu. Torsdag-fredag var jag på kurs. Två intensiva dagar på vår fantastiska kursgård. Var med på en "pilotutbildning" om kundmötet. MYCKET inspirerande. Att dessutom äta en massa god mat och få sova alldeles ensam en natt, var inte så illa det heller.

Blev upphämtad av R direkt vid pendeltågstationen på fredagskvällen. T skulle spela årets första fotbollsmatch och vi åkte dit för att kolla, efter att vi inhandlat lite nödvändigheter på ICA. De vann med 3-1.

Sedan åkte vi bara hem och duschade S och fick ungarna att byta om till mys/sovkläder och bullade upp med snacks i vardagsrummet, medan vi smet ner i källarvåningen, där föreningslokalen ligger. För föräldraföreningen på dagis hade pubkväll. Hade en trevlig stund därnere, men vi var bara där en stund. Jag orkade inte mer och visste ju att inte helgen var över än.

I går lördag jobbade jag. En ganska lugn lördag, så här efter påsk - som tur var. Efter det var det liiiite stressigt. Min outfit var liksom inte riktigt färdig. På jobbet påbörjade jag klubban. På väg hem sprang jag runt och shoppade strumpor (köpte tre olika varianter, för att jag inte riktigt hittade det jag ville ha) och en pinne till klubban. Mössan var inte helt färdigvirkad. Tröjan var inte "dekorerad". Sen skulle jag ju sminka mig och fixa iordning hela mig. Som tur var, så var de som skulle hämta upp mig lite sena, så jag blev i alla fall hjälpligt färdig, även om jag tex inte hade fäst några trådar i mössan.

Sprang ut ur porten och mötte en granne, som jag aldrig hade pratat med tidigare. Hon blev helt begeistrad i min utstyrsel och började fråga en massa och småspringa med mig ner mot vägen. "Ska du också till pendeltåget?" ", jag blir upp-plockad av Jokern" sa jag och pekade mot bilen som precis svängde in på vändplan, med en fullsminkad Joker vid ratten. Å vad hon skrattade.


Jag var ju så rädd att jag skulle klappa ihop framåt kvällen, men Å så fel jag hade! Jag hade så himla trevligt. Det var så kul med alla roliga utklädningar och jag hamnade i ett så trevligt hörn av bordet och skrattade mer än jag gjort på väldigt länge. Sen pratade. Eftersom jag inte riktigt vet om det är okej för folk, så vågar jag inte lägga ut bilder här på alla snygga utstyrslar, även om det bränner i fingrarna på mig. Men mig kan jag ju visa. Och barnen när de lånar min attiraljer. Kom igen med era kvalificerade gissningar. Tänk svensk barnbok (temat var "Din favoritsagofigur").

8 kommentarer:

Orchid sa...

P är ju helt UNDERBAR!!!!!
Kram till lille P!

malin sa...

Krakel Spektakel!
Du var jättefin!

Bill sa...

Malin: Nästan! Det var precis vad alla gissade igår, men jag var inte Krakel, utan... (ledtråd: titta på kläderna).

/Dammråttan inloggad som sin man ser jag.

Anonym sa...

Vad svårt! Ingen aning. Ville också gissa på Krakel men det var visst helt fel såg jag..
Berätta vem du är innan jag blir tokig!! ;0)

/Charlotte

Dammråttan sa...

Charlotte: Men Krakel har ju såklart en vän!!!

Carola (obildad,*s*) sa...

Kusin Vitamin kanske:)?
Tänkte på svaret till Malin, och associerade Krakel Spektakel kusin Vitamin:)
Jag erkänner att jag har inte en susning egentligen, Krakel spektakel har jag aldrig läst....missat en del av svensk kultur tror jag:)

Dammråttan sa...

JAAA! Så otroligt bra att kunna gissa, utan att egentligen veta.

Ulrica sa...

Vilken snygging du är....och vilken stor klubba =)