Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 29 april 2009

Ooops I did it again...

Ooooärjaglitetidignuigen?

För andra gången på inte allt för lång tid var jag för tidig på jobbet. Vad är det med mig och scheman egentligen? På kursen pratade vi om olika personlighetstyper. Jag sällade mig till en sort, som bland annat utmärker sig av att inte läsa manualer, utan hellre testar sig fram. Kör lite samma stil med scheman tydligen. Ursäktar mig med att om jag nu bara ska jobba två dagar på en vecka, så borde jag väl rimligen jobba hela de två dagarna? Hur ska annars mina timmar gå ihop? Nåväl, det är väl inte mitt problem kanske. Jag har ju inte lagt ut schemat. Bara gjort grunderna till det. Rättare sagt grunderna till det nya schemat som kommer nu. Orsaken till att det är lite konstigt precis den här veckan. Får väl hoppas att jag lyckas följa det sen i alla fall, när jag nu får som jag önskat och alla gick med på det.

Jag fick i alla fall låna en cykel, så nu sitter jag här med en kopp kaffe och hinner läsa lite bloggar innan jobbet. S har jag redan kämpat till dagis, trött som en gnu. Får se det som att nu kommer hon i alla fall inte ha problem att somna ikväll och kanske lättare komma upp i morgon bitti, för DÅ börjar jag i alla fall tidigt. Det har jag kollat ordentligt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

du är underbar.
detta med manualer stämmer.
Jag brukar säga.
Det är inte manligt att läsa bruksanvisningen från IKEA... skrattar

Dammråttan sa...

Nä precis! För det vi ju alla vem som är mannen i det här huset!! ;)
(Ja, JAG vill inte ens gå på IKEA, men blir dit-tjatad ibland - DET säger väl allt!)