Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 4 april 2009

Smal kille med långt ljust hår



Som en liten följetong till inlägget i går med bilden på en ung R, måste jag bara berätta om en händelse, som utspelade sig för ett par år sedan. Jag skulle hålla i en ölprovningen nere hos grannen. Hon hade i sin tur bjudit in sina vänner, varav en är uppvuxen i samma område, som R, men de hade inte träffats sedan dess. R var inte där, när hon och hennes man kom och hon försökte komma på vem R skulle kunna vara i sitt minnes dunkla vrår:
"En smal kille med långt ljust hår?" sa hon.
"Hrm. Ja, det kanske kan stämma, sa jag"
Grannen fnittrade lite. Sen kom min man.
"Hej, det är jag som är R"
"Nej, dig känner jag inte alls igen" sa tjejen.
"Ja, men jag känner igen dig i alla fall." Och efter lite snack kom de ju fram till att det var rätt kille hon mindes. Det hade ju bara hänt en hel del sedan dess:

3 kommentarer:

malin sa...

*fniss* Ja,man förändras ju en del med tiden, endel mer än andra.
Men gemensamt för alla är att jag tycker dom blir snyggare med åren.

Vet int eom det har med min ålder att göra, men så är det :)

Dammråttan sa...

Malin: Jag håller med dig! Maken tyckte jag var taskig, men han hade ju missuppfattat allting. Inte skulle jag vilja ha den där 18-åriga spolingen! Även om jag tycker att han är söt. Själv är jag garanterat snyggare nu ;)

Annica med A & L sa...

Men vilket roligt inlägg! Jag är inne här då och då och läser även om jag är tråkig nog och inte lämnar så mycket avtryck i någon blogg som jag följer. Ska börja skärpa mig på den fronten. :)