Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 21 april 2009

Städtorka

Vi är lediga idag jag och S. Den vanliga tisdagstraditionen. Vi har tagit ett långt skönt bad med "keffe"-bjudning och annan lek, gosat i soffan till Bolibompa och så skulle vi ta ta tag i det där supertråkiga som jag tror kallas städning. Ni vet såna där vanliga sysslor. Som att slänga tulpanerna som man satte i en vas strax före påskoch försöka utröna vilka saker som faktiskt tillhör vardagsrummet och inte bara ligger där för att en 3.5-åring tyckte att de passade bra där i förra veckan. När jag städar måste jag ha musik. Vi har Spotify. Har haft det ett tag, men ingen städlista. Undrar vad det kan komma sig av? Nu var jag ju tvungen att sätta ihop en städlista först. Blev lite blandat. "Brand New Heavies" är ett måste på en städlista och så "Alcazar", "The Rasmus", "Pink" mfl. Kanske någon annan har bra förslag på städmusik? Den blev lite kort och när jag inte kom på fler var jag helt enkelt tvungen att börja använda dem. SÅÅÅÅ otroligt boring att städa! Och inte lätt med en 3.5-åring hemma heller. En kreativ 3.5-åring till på köpet, som kommer på en himla massa bra fiffiga idéer hela tiden. Som att sortera upp galgar, eller att man måste sitta mitt i vardagsrummet och färglägga pokemonfigurer i en bok.





Galgarna hade väl funkat någorlunda om det bara inte hade varit precis där jag var tvungen att gå förbi hela tiden för att tömma vardagsrummet på alla de prylar, som inte hör hemma där (börjar kännas som huvuddelen av vardagsrummets innehåll faktiskt). Jag har slängt tulpanerna och ungefär 100 ofärdiga teckningar. Längre än så kom jag inte. Jag har givit upp en stund. Måste tala om för någon att jag städar, så att jag får lite press på mig. Sätta en spark i baken på mig själv helt enkelt. JAG STÄDAR! Nästa gång jag sätter mig ner här ska man kunna sitta i soffan, utan att hamna på ett gosedjur, eller regnjacka, eller något annat icke-sofflikt och man ska kunna gå på golvet, utan att det knastrar. Högre krav än så har jag inte, men dit ska jag.

Önska mig lycka till!


PS Upptäckte precis att jag inte hade någon etikett för städning. Det var ju väldigt märkligt.

2 kommentarer:

Ruccola sa...

Jag får jämt lite städvibbar av "I want to break free" med Queen. Mest för att Freddie Mercury är utklädd till hemmafru i videon, och dammsuger :)

Själv brukar jag köra techno med lite tryck i för att få upp tempot lite, men det kanske inte passar dig lika bra...

Orchid sa...

Jag tar vara på mina städfnatt. Dessemellan blir det inte så ofta, men går jag och plockar litet.
Sätt en trasa i handen på lilla S!
Hoppas det känns roligare när ni har flyttat. Kanske kan du dressera familjen till att hjälpa till litet oftare.
Kram på er!