Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 12 juli 2009

Det bästa med blogg

är nog att man kan välja vad man vill visa - Tex kan jag just nu välja att INTE visa vårt sk vardagsrum. Det ser förövrigt ut ungefär som när jag visade det häromdagen, så det känns ju rätt onödigt. Sen kan jag välja att visa allt jag gjort och hoppa över det jag inte gjort. I dag har jag mest ägnat mig åt P&S´rum. Främst denna hylla (som vi började med redan igår):

Vi har även satt in de här gamla godingarna, som får tjänstgöra ett tag till. De ramlar sönder i tid och otid (lådorna alltså), men nu börjar R jobba i morgon och har lovat att komma hem med skruvar, som vi tror ska passa:

Vid fönstret står redan datorbordet. Det var det allra viktigaste, tyckte P. Han har aldrig haft en dator på rummet, så även denna urgamla best ter sig som den häftigaste pryl i hans ögon. Den går att både att spela spel på och se på film, så det är verkligen inget fel på den alls, utom i ögonen på oss som har bättre att tillgå ;)

Sen har vi sängen. Här ligger redan de inneboende barnen och sover (Det är därför bilderna är lite mörka och gryniga - det och att jag inte hittat kameran och tar med mobilen.) S är helt slut, efter att ha lekt med kusinen A nästan hela dagen. Hon blev kvar där i förmiddags, när vi lämnade av en byrå och fick haka på dem till IKEA. Och vi fick åka till ICA Maxi helt själv - vilken lyx:

Det enda som saknas i rummet är en skolbänk, som ska stå bredvid sängen. S är ju ett väldigt kreativt och ritande barn, så vi tror att det är bäst att hon får ett bra hörn i hemmet att utföra sånt på, annars är det risk att det sker på ställen, där man inte riktigt vill att det ska ske...

Eftersom barnen efter många om och män äntligen slumrar i sina sängar drog jag och maken oss ut på vår underbara punktade balkong, för lite mys och en god whisky (just nu känns vår balkong väldigt rosa, vi som hade tänkt oss mörkblått - så kan det bli):

Lyktan från loppisen i Motala hamn för många år sedan, har kommit på plats. Till glädje för alla långa människor (ingen nämnd, ingen glömd, men det är EN som brukar klaga), som slipper den i hallen:



SKÅL och hoppas att ni har det lika mysigt som vi (fast tändaren vi hittade fungerade inte, så det blev inget värmeljus:

5 kommentarer:

Orchid sa...

Jätteroligt att få se! Jag tror det kommer att bli jättebra hos er!
Balkongen är ju en dröm!
Kram!

Jenny sa...

Jag blir glad av att läsa din blogg, ville bara säga det :)
Kram!

Dammråttan sa...

Å Jenny, vad glad jag blir! Nu gör du mig glad med!

Tack Mamma!

Kram till er båda.

Ulrica sa...

Det ser ju bra ut :) Skönt att ni har kommit så långt! Måste bara säga att jag älskade din kommentar på min blogg, den om att var man så liten så gick det bra att mötas :) Där fick du till det sååå bra!!!!

Anonym sa...

OJ vilken vacker taklampa.
Jag antar att jag kommer slå huvudet i denna när jag kommer på besök. Är så nyfiken på lägenheten så.