Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 9 juli 2009

Flyttyra och kusinträff!

Kusinträff på Väddö
Känns som att ett liv har gått sedan jag gjorde ett blogginlägg. Finns så mycket att skriva att jag inte vet var jag ska börja.


Ett gäng tappra släktingar och goda vänner slöt upp i tisdags morse och slet som djur för att flytta vårt hem från en punkt till en annan. Vi missade en stor bit av en lyckad flytt: strukturen i den nya lägenheten. Jag hade märkt lådor och annat så att JAG förstod, men ingen annan. Tror ni att jag befann mig på plats i lägenheten för att placera ut sakerna som jag hade tänkt mig? Näe såklart inte, eftersom jag var så uppe i varv och ville se till att få ner allt i den andra lägenheten. Summan av kardemumman (som det så fint heter); vi lever i kaos, men vi är i alla fall på plats!

Dagen i går tog vi trots allt paus från stöket och drog till Väddö för lite kusinträff för ungarnas del och syskonträff för min del, då syster yster är nere på semester och lillebror följde med oss. Mycket trevligt var det och många kusinband knöts på den lilla stund vi var där. Hoppas att vi hinner träffa dem en gång till innan de åker tillbaka.

M-x och S i Grekland 2006



M-x och S på Väddö 2009



M-a och T vid havet


I dag har det inte heller hänt så mycket på stökfri-fronten. Vi åkte till IKEA med en trulig tonårsson, för att hitta en säng och kom hem med typ en matta och lite tallrikar. Mattan var till S och P:s rum. Äntligen en ospydd, okissad, fräsch matta, som inte ramlar sönder för att den är gammal (tänkte jag). Sen for jag R och S till Mediamarkt och lite annat. Kom hem och möttes av "P har kräkts" "I toaletten?" var såklart första undringen "Näe, på den nya mattan" Jomen självklart, var annars. Som tur var hade de större haft sinnesnärvaro att hämta en massa servetter och även sin faster, så mattan var sanerad när vi kom hem. Efter det har vi ägnat några timmar åt att koppla in internet. Vad annars, när man har ett hem i kaos. Okej några hyllor har vi flyttat på med och satt upp några lampor, men annars har nog större delen av dagen gått till just en massa, men ändå ingenting.

Nu måste vi se till att få i oss nån middag och sen ska jag se om jag hittar skruvarna till soffan (den SKA bort, men får duga tills vi får en ny).

Balkongen är förresten helt underbar. Där har vi inrättat vår punkt i tillvaron och dit flyr vi för matintag och samvaro.

Min vy snett bakåt till vänster in i vardagsrummet (jag sitter i hallen)

5 kommentarer:

Orchid sa...

Så härligt att se foton och höra ifrån er igen! Jag har saknat er även om det bara rörde sig om ca 2 dagar.
Tag en dag i sänder! Allt måste inte göras på en gång! Nu när ni är på plats kan ni ta det litet lugnare!
Kram på er alla!

Jenny sa...

Härligt kaos! Synd på mattan, hur mår P nu?
Kram!

Anonym sa...

underbart med sommar och Väddö.
Jag ska dit nästa helg jag.
då till Norra Fjällboholmar

Ruccola sa...

Kom på att Pontus berättade i bilen hur en Corvette borde se ut. (vi mötte en sån)

- Den borde vara en jättestor korv, med däck av lakrits. Sätena borde också vara lakrits, och när man är hungrig kan man ta en bit. Och då tar det bara en sekund innan det växer ut igen!
- Och så låser man upp den med en korv. Vilken som helst.

Dammråttan sa...

Haha! Tack lillebror. Det är så kul med ungarnas tankekopplingar.