Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

måndag 20 juli 2009

Första arbetsdagen avklarad


Det gick väl relativt smärtfritt. Lite sånadär "måndagsgrejor" var det allt, som att kaffemaskinen hakade upp sig på nåt vis och bara ville bli rengjord och bytt överallt. Hur mycket jag än gjorde så kom de en ny text med tex "Sumplåda töm", "Tryck spolning" osv. Till slut struntade jag i den och lät den vila tills I kom och då var den hur snäll som helst. Tur det, för utan kaffe hade jag nog inte orkat. Sov uruselt på natten och så vaknade S vid halv 6 av någon underlig anledning. Som tur var hade hon tydligen somnat om, när jag hade gått. Tillbaka till jobbet; Fick bli instruerad av Carlsbergschauffören om nya rutiner och så var datorn på kontoret trasig, vilket ingen upplyst om och som gjorde att vi fick en massa merjobb, som vi kunnat slippa om bara en liten lapp hade blivit skriven om hur man gjorde på andra datorn (för det var långt ifrån självklart visade det sig, när vi hade testat själva och sedan fick instruktioner på telefon. Men men. Första dan på jobbet kan inte såna futtigheter få mig på fall. Inte när jag får träffa I igen . Inte ens att ta hand om intorkat rosévin under fem stuvar på lagret, för att någon ställt kartonger lite slarvigt och de hade ramlat under helgen.
Strax före lunch drällde en hög ungar in på Systembolaget för att heja på sin mamma. De hade varit på biblioteket. Trevligt. De fick följa med mig på lunch. Blev sushi. Så kul att alla tre gillar det. Efter maten fick barnen varsin klubba av personalen "Vill ni ha till eftelätt?" "Å eftelätt" sa T, "Tack gärna". Jag skällde lite på honom efteråt och sa att man får ju inte håna dem för att de inte säger "R" men han hade inte ens tänkt på vad han sa.
På kvällen slutade jag en så udda tid som kvart i 6. Tjugo i sa jag till I att jag bara skulle plocka några kartonger. Ingen bra idé så dags. För precis tjugo minuter innan stängning ska ALLA ha hjälp, med allt från var saken står, till att beställa varor. Kanske skulle kunna tyda på att det inte är så lyckat att lägga tiderna så att man slutar kvart i stängning, men vem är jag att klaga på det? Jag slapp ju räkna kassan och kom hem i vettig tid.
Jag och R hade bestämt att vi skulle gå på Friskis & Svettis. S ville med. Det var inte så där jättelyckat. Jag är tillräckligt usel på att följa koordinations-instruktioner, utan en treåring runt benen, som tyckte att jag skulle springa runt med henne. Fast hon "dansade" rätt inlevelsefullt fläckvis i alla fall och var nöjd när det var "ringdans". Sen smet hon iväg med några barn upp på backen, så R fick springa efter och flux så satt hon på en filt och åt kakor. Hrm, inte riktigt lyckat som sagt. Nästa gång får hon stanna hemma. Imorgon har jag ledig tisdag. Jag och R ska testa IKEA i Kungens Kurva. Nu har jag precis fått kidsen i säng och ska hoppa in i duschen. Natti natti

1 kommentar:

Orchid sa...

Spänstfenomen där! Puh!
Kram!