Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 21 juli 2009















Varefter sakerna kom fram var så klart S tvungen att leka med dem.

Jag och S åkte till Babyland för att jag hade läst på nätet att de var återförsäljare för sådana wallies som jag är sugen på till barnens rum. Naturligtvis hade de inte just den sorten och så var de svindyra. Vi åkte även till en lokal färghandel, men där blev vi hänvisade till deras andra butik i Åkermyntan, så då fick det vara. Mötte några föredetta grannar utanför. De sa att Bauhaus har och sedan mötte jag vännen C, som tyckte att jag skulle måla själv, så nu är jag lite tvehågsen. Hittade dem dock på internet för direktköp, så jag får som sagt se. Wallies kan man ju lossa och flytta på, medan det man målar är lite mer fast och så tänkte jag att de skull dölja lite hål som finns i väggen och allra mest är jag nog orolig att det inte skulle bli lika fint om jag gjorde egna målningar :). Sen åkte gick vi hem och tömde alla flyttkartonger som stod i S&P:s rum. 6 stycken. Nästan allt gick in i deras otroliga hylla:

När kartongerna försvann kom även skolbänken på sin rätta plats. Den kan tydligen användas till annat än att sitta och rita vid (satte upp krokar till alla ryggsäckar och väskor, på sänggaveln):

I lådorna hittade vi även "stjärnorna på snöre" som S fått av Mormor. Den installerades på mjukdjuren i taket, så nu har de nattlampa igen. Fast inte somnades det lättare för det. S var så uppe i varv över sitt "nya" rum,så hon snurrade åttor i sängen och P kunde inte somna alls förrän han fick komma in i vårt rum. Så nu sover han på min plats i sängen och jag funderar på om det kanske vore lättare att sova i soffan. I morgon ska jag ju jobba igen. Dock inte förrän åtta denna gång och så slutar jag fyra. Rena glidarjobbet ;)

3 kommentarer:

Orchid sa...

Blir ju jättefint hos er!
Kram!

Anonym sa...

Frågan är:
Vad är Wallies????

Dammråttan sa...

Wallies är "tapetbilder" man kan sätta upp dem på väggen och ta ner dem igen ca tre ggr tror jag.