Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 16 juli 2009

Underbara ungar

Kockens son, min systerson Ms har gjort "vårrullar"



Sju barn, det finns de som har det annars med, men jag har bara provat på det i några timmar- Alldeles underbart har det varit, men så behövde jag inte komma så långt som till vardagstristess och föräldraprövningar. Efter frukost och morgonbestyr begav vi oss ut till vår "gamla park".



På vägen mötte vi sopbilen. Fast vi haft dessa behållare ett tag, så hade inte ens våra barn sett dem tömmas. Det var VÄLDIGT spännande:


Så här såg det ut:

Efter ett tag kom syster med man och lämnade även M-x, så att de kunde åka och shoppa. Jag hade en underbar dag med alla ungarna. Inte annat än att det kom en tår i ögat på moster, när det var dags att säga hejdå.
Sen skulle jag och R tömma fd källarförrådet, men det blev bara en tur till tippen och så tar vi resten en annan dag. R skulle titta på fotboll och "vårt gäng" satt i bersån och grillade, så jag hämtade S och lite rosé och gick dit:

Ja just det, jag tog med grillpinnar och marshmallows också:


En underbar dag, med ett underbart slut helt enkelt. Sex flyttkartonger hann jag tömma med. Jag är nöjd.

5 kommentarer:

Orchid sa...

En ganska bra dag, va?
Kram!

Jenny sa...

Vilken härlig dag! Och ändå hinna med flera flyttkartonger, bra gjort :)
Kram!

Orchid sa...

Du är rolig, du! "Kockens son, min systerdotter..."
Kram! Jag vet ändå vem du menar!

Dammråttan sa...

Haha. Oj, så snurrigt. Alldeles för många att hålla reda på. Systerson ska det såklart vara. Fantasirik och händig i vilket fall som helst och så stolt över sina "vårrullar".

En häxa på Vift sa...

verkar ha varit en bra dag ja. :)