Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 25 juli 2009

Jag hamrar och spikar jag bygger en...

Jag bygger

Glasspaus. S är "tomte" (Hon säger så om att bli så här kladdig - rätt fyndigt)

...hylla. Och så kanske jag mer skruvar än hamrar, men i alla fall.
SHIT vad den är STOR. Ett riktigt mastodontbygge. Stommarna gick ju snabbt, men nu är det till att bygga lådor och sätta upp dörrar och det är mer pilligt och omständigt än man kan tro (speciellt när de hamnar fel och man måste skruva ur och göra om). Sen ska man ju äta och umgås och torka barnrumpor, svara på "Mamma"-frågor och hindra F:s rum från att bli ett inferno, när han inte är där och ser till det själv, tvätta treåringar rena från lackfärg till storebrors modellbyggen och bara andas lite helgluft.
En del är dock klart, men nu får vi sluta, för det är inte kul att bo granne med folk som kör skruvdragare och hamrar efter nio. Vi vill ju hålla oss väl med grannarna och så orkar jag nog inte mer heller.
I morgon är ju planerna att vi ska till Justerö. Nu är jag kluven. Vill ju gärna bli klar, men det vore ju otroligt trevligt samtidigt. Kanske att jag hinner bygga lite innan vi åker. Hade ju tänkt bli klar med det här i helgen, så att vi kan ägna min lediga tisdag åt garderobsinköp...

Paus på "Hörnan" med en "bondmacka" och en Brooklyn oktoberfest. Jag är den enda, som fortfarande köper den, så jag brukar få rabatt, men det är inte därför jag köper den - de andra vet bara inte vad de missar :)

1 kommentar:

Orchid sa...

Visst måste det vara roligt att få litet nya prylar när man flyttat! Man börjar liksom om på "ny kula"! Lycka till med skruvandet och hamrandet, men akta fingrarna!
Kram på er!