Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 6 januari 2009

Egen tid

Det var lääängesedan det där med att ta sig ett bad i lugn och ro och njuta av bubblor och ljus betydde just det.

Vilken tur! För det är så mysigt att bada med S. Bli bjuden på "keffe" och "nulmust". Höra hennes oavbrutna bubbel och ha hennes lilla rumpa på knäna. Prutta hennes blöta mage så hon kiknar och helt enkelt inte vara själv. Den tiden kommer nog, när ingen längre vill bada med mamma. När jag saknar allt det där. Till och med hennes "En STOOOR mamma", när jag kliver upp ur badet, före henne... Snacka om att man känner sig som en heffaklump ;)

(Att hon sedan varit ett skrikande monster, som velat allt och ingenting efter det att vi klev upp ur badet, det glömmer vi just nu, va?)

3 kommentarer:

helene sa...

"En STOOOR mamma" påminner om när sonen, då 3 år, petade mig med ett finger i magen och sade " åh, mamma, vicken STOR och MJUK mage du har!", förmodligen menat som den finaste komplimang han bara kunde komma på...

(Jag hittade hit från mamman på väg:s blogg)

Orchid sa...

Man har inte så mycket egen tid har jag märkt! Först har man barn i över 20 år, sedan får man barnbarn! Men man kan ju njuta av dom och vara "blessed" i allra högsta grad!
Kram!

Anonym sa...

*S*
Ja, det där var så mysigt :)
Jag har redan stora barn som inte vill bada med mamma, fast å andra sidan har vi kastat ut badkaret också...
Jag får ständigt såna komplimanger av mina 7 åringar.
Mamma är så tjock och fin!
Det är verkligen menat som komplimanger från deras sida, även om det är lite vårt att ta det så alla gånger ...*fniss*