Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 29 januari 2009

Jag är sjuk


Inte jättesjuk. Ont i halsen och hängig till tusen, men med influensan runt hörnet och magsjukor i varje buske (en avdelning på dagis utslagen), så känns det ändå som att man får vara rätt nöjd med att "bara" vara redigt förkyld. Jag och F ligger i varsit soffhörn och tittar på TV. Har avverkat såväl "Det våras för Dracula" (sov mig genom halva), som "Kommissarie Frost". Börjar bli sådär lagom uttråkad, samtidigt som jag inte orkar någonting. Ska snart gå och hämta S på dagis så det lär ju inte vara tråkigt så länge till. Ångrar att hon fick gå dit, men hon tjatade om att "leka med mina vänner" och jag hade inte fattat att det var SÅ stor magsjukeepedemi där. Hade ju inte blivit mycket vila med henne hemma, men magsjuka kan man ju vara utan. Bara att hålla tummarna. De försöker vara ute så mycket som möjligt och hoppade över sångsamlingen med hela dagiset i dag. Bra tänkt. Nu ska jag krypa tillbaka till soffan igen och vara uttråkad. Hoppas det hjälper...

5 kommentarer:

Orchid sa...

Jag hoppas verkligen att ni blir friska snart och, för allt i världen, slipper magsjukan. Usch!
Kram till sjuklingarna!

Anonym sa...

Krya på dig!!!!!

En häxa på Vift sa...

Går mycket förkylningar nu.,... jag tillhör den lyckliga skaran som är immun mot virus tack och lov, för influensorna verkar inte vara sådär himmelens skojjiga att ha och göra med.

Krya på dig
Kram

Hello sa...

Hoppas du snart mår bättre!

Jag är också hemma idag, men bara för att A är sjuk. S fick då också vara hemma från dagis. Härligt med långhelg ;) Synd bara att man inte visste det igår utan knatade upp kl 6 i alla fall...

Anonym sa...

Krya på dig goa vän