Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 27 januari 2009

Ordning och reda




Det är ju inget som vi är direkt kända för i den här familjen (om någon nu missat det). Som tur var umgås vi en del med vettiga ordningsamma människor, som inspirerar och kommer med tips. Som att vi borde ha en låda var till våra mössor och vantar mm. Ett superbra tips från C. När det inte gick tillräckligt fort så gav de oss även en byrå just för ändamålet. Skojar bara, det råkade bara sammanfalla - tror jag. Kanske hon och sambon G gjorde en konspiration, för att de tröttnat på vår stökiga hall och så kom hon med tipset ena dagen och han bara "råkade" komma på dagen efter att de hade en byrå över *hm*. ;)

Det spelar ingen roll. Det är TOPPEN! Ungarna älskar det. Helt lysriska över sina egna lådor. Speciellt P och S. Där byrån står nu, stod en annan hylla. Den fick bli "rithylla". Full med målarböcker, pennor osv. Den blev de ännu mer lyrisk över. P suckade nöjt "Nu när det är lite ordning i hallen vågar jag gå ut där själv".
SHIT, var det oordningen som gjorde honom orolig? Jag måste nog försöka få ordning överallt. Eller så börjar han bara bli äldre. Inte alltid han väcker mig för att gå på toa längre. Han springer annars hellre igenom hela lägenheten, för att väcka mig, än att gå in själv på toaletten, som ligger precis bredvid deras rum.

1 kommentar:

Orchid sa...

Stor kram till P! Kanske har han sitt eget sätt och inte blir en banan.