Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 16 januari 2009

God Jul!


Familjen i sovrummet/förrådet?


Det här blir lite "den sämsta bilden jag någonsin tagit" Inte är det den bästa i alla fall, men den visar så bra kontentan av morgonen. Med ljusskygg tonåring och strålande 3-åring, som tycker att det är SÅÅÅÅ mysigt när någon fyller år. Att alla hamnar i samma säng ska vi bara inte tala om. Hon blev så kramig att det bara inte gick att hejda sig. Alla hennes godingar i mysmiljö. Det var nästan så att paketöppnandet kom i skymmundan. Av det och av att yngste och äldste bror bråkade om täcket nåt alldeles gräsligt.

Maken blev glad över sin illgröna mixer och sin bok (Låt den rätte komma in).

Efter stökfrukost stressade jag iväg med S till mitt jobb. Av sjukdomen igår märks intet. Hon skulle säkerligen ha kunnat vara på dagis. Men feber är feber och en dag extra är alltid bra. Speciellt när man är tre år och har för vana att vara mycket sjuk. Vi hade ledningsgruppsmöte och jag ville gärna vara med. Det funkade hyfsat. Hon satt och ritade länge. När hon började tröttna tog jag fram T:s pokemonpärm. Sedan satt hon på golvet och myste med en filt och drog om snörena i mina kängor, medan hon sjöng. Skönt att treårssymptomen inte alltid behöver synas och skönt att man inte alltid har treåringar med på möten, även om det nu gick ganska bra.
Nu ska jag se om jag kan frambringa lite energi till det däringa vardagsrummet. Vore ju skönt att inte ha det hängande över sig i morgon. Lär nog finnas att göra ändå.

2 kommentarer:

Anonym sa...

fan, han ser inte ut att vara en dag äldre än trettio!! go steelers go...!

Orchid sa...

Stort Grattis till födelsedags"barnet"!