Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 3 januari 2009

Underbara ledighet!!

Känner mig förskonad. Jag är inte sjuk. Känns som att alla runtomkring mig är just detta. Sjuka, på ett eller annat sätt. Förra året så här års låg jag helt utslagen i influensan. Den varade i dryga tre veckor. I år var jag ju sjuk innan jul och kunde väl aldrig tro att jag skulle slippa undan mer, när jag jobbade som värst. Nu kom jag till ledigheten helt slut, men inte knäckt. Låter väl skitknäppt, men är verkligen inte självklart. På jobbet har folket ramlat omkull som käglor i feberfrossa och förkylning. R går fortfarande omkring och drar på sin. Visst jag känner av halsen varje morgon. Jag har ont i varenda kroppsdel, om jag tänker efter. Behöver nog lite stretchning efter det hårda slitet, men jag är inte orkeslös, som jag brukar vara så här års. Om bara S höll sig i sängen på natten (var vaken tre timmar efter en mardröm i natt) så skulle jag nog vara riktigt pigg.
I går fick vi oväntat besök av R:s lillebror med familj. Trevligt, som alltid med dem. Ungarna lekte väldigt bra ihop och vi åt mat och tittade på "På spåret". Skönt att det finns folks om tar inititivet till lite spontant umgänge! P var på kalas och vi var en sväng till centrum med "hela cirkusen" som R uttryckte det. Det gick rätt bra, trots allt. I dag skulle vi bort till familjen C, men A har fått feber hon med och bara för att jag skrev att jag är frisk så ligger jag väl däckad jag med snart. Till dess ska jag njuta av att vara frisk och gå ut med ungarna i det fina vädret. S ska bara vakna först.

3 kommentarer:

Anonym sa...

jag håller tummarna för att 2009 blir ett år med god hälsa och många härliga skratt.

Kram Chrille

Orchid sa...

Jag unnar dig verkligen att vara ledig och frisk på samma gång! Vilken möjlighet! Hoppas det håller i sig!
Cirkus B är något alldeles extra för mig!
Kram på er, hela högen!

-Maria N- sa...

Ta hand om dig och hela cirkusen.