Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 15 juni 2011

Fullt ös medvetslös

S på väg till dagis i morse. Var tog sommaren vägen?


Jag hade någon slags idé om att det skulle lugna ner sig efter skolavslutningen. Jag vet inte var jag hade fått den ifrån. Förnekelse och skjuta på framtiden kallas det nog. För inte har det lugnat ner sig direkt och det visste jag väl egentligen långt bak i huvudet, men det var skönt att leva i "ovisshet".

Jo, det är såklart lugnare på just skolfronten, men på jobbet har det då rakt inte lugnat ner sig - tvärtom. Vi laddar för storhelg. En av de största och eftersom det varit ovanligt korta och ovanligt varma veckor här innan, så är det en hel del som behöver fyllas på i hyllor och på lager.

Vi jobbar på så svetten lackar. Ramlar hem i små högar, försöker andas, sänka axlarna och sova gott och ger oss på det igen dagen därpå. Ingen ledig tisdag denna vecka, då chefen är på semester och jag fick den äran att gå på möte istället för honom igår. En mycket intressant och givande upplevelse, men inte direkt energipåfyllande. Imorgon är jag i alla fall ledig, eftersom jag jobbar helg. Då ska vi träffa kusinerna i Kallhäll - DET är att fylla på energi, så håll tummarna för att ingen blir sjuk, eller annat, som skulle kunna komma ivägen (det har en förmåga att inträffa nåt sånt, när vi ska ses).

1 kommentar:

Jenny sa...

Andas låter som en bra ide'. Men snart blir det semestrar och då... Eller är det inte så det brukar bli :)

Kram!