Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

onsdag 19 augusti 2009

Helt hysteriskt

SWISCH ner för alla rutschkanor!

I dag lutade jag tidigt (läs 16:00) och skulle hämta S på dagis, eftersom R sak på Solvalla. Att hämta S på dagis är verkligen ingen lek. Det kan iofs vara hur mysigt som helst. I dag var det mysigt - en stund, sedan spårade det ur. Först var det femtielva rutschkanor att testa, för nu när det äntligen har lossnat med rutschkaneåkandet efter två års paus, så måste hon ju åka i ALLA och inte bara en gång. Det gick ändå rätt okej och vi kom vidare. Eftersom vi inte kommit iväg och storhandlat, så behövde vi mjölk - alltså lokalbutiken, som ligger precis utanför vår dörr. Lyckades undvika precis alla "får jag en sån" med ett "nej", eller "inte idag" och "du får önska dig när du fyller år" (de har såklart leksaker med). När vi gick därifrån ville hon bära mjölken. Det var ju helt okej, men så var det nåt som sa "knäpp" inne i den där treårsskallen och hon slängde mjölken i backen, så det sa "SPLASH". Lyckades rädda mjölkpaketet. Sprucket i botten, men det var inte så mycket som hann rinna ur. Däremot hade all energi och välvilja runnit ur det övertrötta blodsockerfattiga barnet och det tog en kvart att komma upp för trappan. En kvart till att komma fram till att mat nog ändå var en bra idé och jag föll till föga - den fick ätas framför TV:n. Man kan inte ta alla bråk och jag behövde andas.
Då kom lillebror J med kompis J och jag framstod nog som världens rörigaste mest opedagogiska mamma och syster, men det får man ta. Man kan inte framstå i sin ljusaste dager vid alla tillfällen. Dessutom är jag ju rätt rörig och kanske inte alltid så pedagogisk, så det bjuder jag på ;)
J lånade bilen för IKEA-besök och jag och S åt middag. Killarna ska sova hos faster L, men de två yngre kom hem för en dusch och åt lite innan de stack.
Lagom när maten var i och ungarna nästan utsparkade så var J&J klara på IKEA, så de hämtade upp mig och S så att jag kunde ta bilen hem (blir ju färre rundor så). På vägen hem kollade jag in ett skrivbord, som en på jobbet ska slänga. T kan få det om han vill. Det stod i deras carport, men ingen var hemma, så jag fick inte in det i bilen. Såg helt okej ut.
Nu äter S en kvällsmacka och sedan är det sängen för hennes del och lite hyllor som ska i, för min del - om jag orkar. Annars sätter jag mig i soffan och somnar...

Kyrkan på "Berget" i motljus. Man möter den, när man svänger ut från lillebror, visst är den fin"


3 kommentarer:

Jenny sa...

Jag tycker du ska ta en paus i soffan :)
Det är inte alltid lätt med de små treåringarna...
Kram!

Orchid sa...

Man blir ju nästan svettig av att höra på dig. Det är lätt att glömma att man själv varit där en gång!
Kram på er!

En häxa på Vift sa...

ljuvlig ålder det där. Ombytlig om inte annat. *s*
Men helt klart, man får välja sina strider.