Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 16 augusti 2009

Livet från den ljusa sidan


S har hittat näsan jag köpte till svåger K, men när vi skulle lämna den var han inte hemma.


...eller summan av kardemumman kanske. Det är lite så det blir i den här bloggen. Jag har sagt det förrut, jag hoppar oftast över de jobbiga bitarna. Så att familjen var i upplösningstillstånd, innan vi väl kom iväg till dopet, med andan i halsen, eftersom jag borde vara där lite innan och prata med prästen och eftersom inte presenterna var inslagna, korten gjorda och folket uppklätt, så blev det lite stressigt och ord, som inte borde sägas, blev sagda. Röstnivåer över de vanliga, använda osv. Men faktiskt är det också så att när väl kvällen kommer, så har jag nästan glömt dagens jobbiga och det mesta brukar ha vänt sig till det bästa och varför dra upp dem då? Ville ändå göra det sådär litegrann, så att det inte verkar som att jag lever i en liten rosa bubbla. Så är långt ifrån fallet, men jag väljer att visa de trevliga bitarna och som sagt, summan av dagen är ju oftast de där trevliga bitarna och de är dem jag både väljer att minnas - och att visa.













Skruv, skruv skruv. Naturligtvis med S i faggorna, mest hela tiden

Så även idag. Även om det är svårt att glömma den lilla, lilla detaljen att den ena stolen från Mio, inte går att sätta ihop, eftersom en del inte finns där den ska, utan i stället ligger och skramlar INUTI stolen. Mest arg är nog R, som varit så duktig och skruvat ihop alla de andra stolarna och så gärna ville bli helt klar, innan han gav upp. Nu får det bli lite halvfärdigt i stället och så får jag åka tillbaka på tisdag, när jag är ledig. Mindre kul, således. När vi hade kommit så långt, var vi vrålhungriga och blodsockret nere vid knäna . Jag och S flydde R:s besvikelsehumör och gick ner på pizzerian och åt middag. Ingen idé att börja dra igång matlagningskarussellen i det läget. Tog dit killarna med. Alla behövde ju middag, även om de var utflugna för tillfället.

Min egen dag har sett ut så här - mysmorgon med australienchattningmsn, påbörjat hyllskruvande i klädkammaren - skruvar som inte ville. Promenad till centrum med S&P, för att P ville köpa för sina surt sparade pengar (han är SÅ duktig). Lego blev det (såklart). Sakta promenad hem och sen tog jag tag i klädkammaren igen. Blir nog rätt okej tror jag. Den är lite svår att göra nåt i. Hjälpt R med stolarna, samt satt på klädseln på desamma. Det blir SÅ snyggt. När det nu blir klart. Och så pizzeriabesök med kidsen då och sen hem för att bada barn och göra oss i ordning för en ny arbetsvecka. Lite bilder från dagen:
Vi tog en glass i centrum

P bygger sin lego-grej

Livet från den ljusa sidan gäller även att blunda för hur hemmet EGENTLIGEN ser ut och bara fundera på hur det blir och vad som är ganska bra. Tex ser sovrummet ut så här:

Men det är ju inte så kul. Så det vill man ju inte gärna visa, eller ens tänka på. Att matsalsdelen i vardagsrummet, ser ut så här, är väl inte heller så kul då, men det är ju mer förklarligt och ganska snart ordnat, bara vi får en ny stol:


2 kommentarer:

Jenny sa...

Jag älskar din blogg! Jag vill också skriva om roliga saker. Hmmm nån dag kanske min blogg också blir rolig igen...

Kram!

Orchid sa...

Puh! Livet är inte bara glatt! Det är en dans på rosor också! Även om det bitvis är litet grusigt!
Kram på er!