Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 23 augusti 2009

Sköna söndag

Tills (skriv)gnistan återvänt fortsätter jag med bildbloggandet. Ovan; S i parken, där vi spenderade största delen av dagen. Fast vi startade den på IKEA med århundradets snabbaste besök. Galgar var vårt mål, men det blev faktiskt några fyrkantiga tallrikar, nya kastruller och lite köttbullar med. Gick bara precis innanför kassorna.

På eftermiddagen rensade jag lådor i källaren, samt plockade upp en massa kläder (därav galgarna) och R handlade, samt lagade söndagsmiddag. Den uteblivna thaimaten igår inspirerade till en fantastisk kycklingwok:




Om det bara vore luktblogg!!!

Här dukar T bordet med våra nya tallrikar, på nya matsalsbordet.

F är en fena på pinnätning. Han har ju till och med ätit sushi i chinatown i NY, vilket han alltid är snar att nämna.

Här skålar vi för invigningen av matsalsbordet.

Även Pappa R testade pinnar, men tyckte det tog för lång tid att få i sig maten och övergick snabbt till gaffel.
Nu sitter jag i fåtöljen. F är tantvakt hos faster L, T tar ett bad. P är förkyld ochhar redan somnat, medan S fick sova alldeles för länge i morse och snurrar i sängen. Tänkte krypa till kojs jag med, alldeles strax.
Denna vecka går i bröllopstecknet. På fredag gifter sig faster L med sin K. Jag ska göra tårtan. Lite nervös. Har en idé, men är långt ifrån färdig. Tårtdekorationsaffären är dock öppen på tisdagar och då är jag ledig. Får med mig både vännen C och R:s lillasyster K, så något bör jag väl få till. Frågan är bara vad jag ska fylla den med. Hur den ska se ut tänker jag inte avslöja. Det ska bli en överraskning
Titta, det blev ju en del skrivet ändå.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Det låter som en riktigt skön söndag! Hoppas veckan också blir skön och mysig med bara glädjeämnen och gulliga, vänliga barn!
Kram på er alla!

Jenny sa...

Jag vill också ha en luktblogg :) Det såg supergott ut, blev nästan hungrig...

Kram!