Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 9 augusti 2009

Härliga söndag

Bersån i motljus


Har varit lite småseg idag. Sitta ut till tolv och dricka vin är INTE välgörande för just piggheten, men kan vara ganska bra för själen ibland. Vår hamburgergrillning utvecklades till en riktig gårdsfest. Som tur var hade ex-grannen K bokat bästa bordet i bersån tidigt. Överallt på gården satt det picknickande och grillande människor. En helt underbar sommarkväll helt enkelt och ingen ville väl sitta inne.Jag hade supertrevligt helt enkelt. R tog in S när det var dags att sova (okej kanske något senare) P sov hos faster L, efter sin Gröna Lund-utflykt och de andra två fastnade över hos exgrannarna. Jag kunde alltså sitta ute och tjattra med gott samvete.
Ungarna rusar före ner till badet

I dag åkte vi ner till Bruket och träffade i stort sett samma människor igen. Ungarna var i och badade tills de blev blå, som vanligt. Efter ett par timmars badande och fikande åkte vi hem och gjorde köttfärssås och spagetti. Nu ska jag skruva i det sista på våra garderober. Alla utom jag och S är utflugna igen. S har inrättat ett ritbord på en flyttkartong (hon gillar att vara mitt i smeten) och sitter och ritar helt koncentrerat. Hon är helt underbar med sitt ritande. Just nu är det kaniner som är på tapeten.

3 kommentarer:

Orchid sa...

Stor kram till lilla S! Så härligt att alltid vara mitt i smeten! Man kan ju missa något annars!
Kram!

Jenny sa...

Vad härligt ni verkar ha haft! Skönt med såna här dagar trots att man har börjat jobba tycker jag.

Vad duktig hon är på att rita! Min S kan knappt rita annat än klutter... Fast storebror var precis likadan så det är väl så det ska vara.

Kram!

En häxa på Vift sa...

möjligen kan man bli lite sliten av att sitta ute för länge och få lite för mycket av det goda, men det kan vara värt det just för att det blir kvalitet av det. :)