Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 30 augusti 2009

Sushinight


I går var det slut på min lilla miniledighet och jag jobbade igen. På kvällen var det ju dags för sushikväll, med dryckesprovning. Det var ovanligt stor uppslutning för ett arrangemang utanför jobbtid. Inte ens när vi blir bjudna på restaurang har vi varit så många på flera år - och på den tiden var vi ju fler anställda. Nästan alla jobbarkompisar var där. Själva provningen var väldigt fint och proffsigt upplagd, med ett helt kompendium om dryckerna, maten och kombinationerna. Det var verkligen jätteroligt och vi testade både olika viner, samt sake och whisky(!). Roligast av allt var att bli överraskad och att det faktiskt inte riktigt var det jag trodde, som var bäst.
Efter provningen var det både dans och samkväm - runt bord, i soffor och utanför porten, när en del förtappade själar skulle till att röka i tid och otid (annars är det nämligen ingen som röker på mitt jobb). Fantastiskt trevligt, men också fantastiskt skönt att bli upphämtad av R vid strax efter elva. De senaste dagarna har slitit en del och det var skönt att även vännen C tyckte att det var lagom tid att åka hem (vi bor ju nära varandra och hade bestämt att ta oss hem tillsammans).
Försök till översikt


Koncentreration

Det här med pinnar är inte lätt (I hade en korvtång i plast, men det missade jag att ta kort på)

De proffsiga arrangörerna M och E (M jobbar lördagar och E har varit sommarjobbare hos oss i sommar, men är även utbildad sommelier)

Kärlek på jobbet - fast S-e ser mest strypt ut


Min "än så länge chef". Han hade köpt med sig bubbel för att skåla och tacka oss för att vi är så trevliga att jobba med. Jag hade hoppats han köpt med sig det för att överraska oss med att han fått veta att han får stanna, men så väl var det inte.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Ett sånt där sushifat skulle jag säkert kunna trycka i mig alldeles själv! Åh, vad jag längtar efter sushi!
Inte så långt kvar!
Kram!

Jenny sa...

Såg ut som en trevlig kväll. Sushifatet hade jag gärna haft på mitt bord :)
Kram!