Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 18 augusti 2009

Måndagsmorgon

F hade lovat att ta S till dagis, om det behövdes, men jag tog tjuren vid hornen och väckte henne och lyckades få henne både glad och dit i tid. Däremot undrar vad jag egentligen hade väskan till, där den dansade så lätt över min axel. Mitt samtal hem lät typ såhär:
"Godmorgon min älskade tonårsson, hoppas du har sovit gott. Jag tog till S till dagis, men jag tänkte om du kunde hjälpa mig med några andra grejjer. I hallen står en påse, precis vid dörren, du vet sådär så man nästan snubblar på den. Precis där ja. Kan du ta den och så går du in i vardagsrummet och tittar i hyllan. Hittar du min mobil där? Jag precis där, där man inte kan missa den om man inte blundar, ja. Sen kan du gå ut på balkongen. Hittar du min tröja där? Ja i fickan ligger min plånbok. Stoppar du den också i påsen? Bra! Sen kan du gå in i klädkammaren i hallen. Är du där? Där står kylväskan. I ytterfacket ligger min astmaspray. Kan du lägga den också i påsen? Skulle du kunna ta hela påsen och komma ner till mitt jobb nu på förmiddagen, för det är saker som jag inte riktigt klarar mig utan och det vore ju bra om jag hade dem. Tack så mycket min älskade son. Vad vore jag utan dig!"
Ja, ja, jag fick ju med mig barnet i alla fall...