Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 8 augusti 2009

Göra reda i kaos

P och N har varit med faster/moster L och Farmor på Gröna Lund - hon skickade ett mms


En ledig lördag. De är sköna. Tror man uppskattar dem mer när man jobbar på lördagar. Jag och T hade planerat fix av hans rum. Fix med stort F, för han bodde verkligen i en avskrädeshög. Inte hans fel alls egentligen. En del kartonger, som inte ens hörde till honom hade hamnat där och vi hängde tvätten där, eftersom vi egentligen inte hade någon bättre plats att hänga den på. Nu får jag klämma in tvätthängaren någon annanstans, för T har fått tillbaka sitt rum. Han har fått bokhyllor och ett skåp för alla spel, men vi planerar skrivbord och en liten bäddsoffa med.

Sen har jag röjt i S&P:s rum, för det blir ju rörigt med, av någon underlig anledning, fast man tycker att man nyss flyttade in. Alla barnböcker skulle in där med. De fanns i botten på kartongerna i T:s rum. Nu är jag helt slut. Jag och S tog ett bad. Hade inte tänkt det, men så råkade hon kissa på sig innan hon hann få av sig trosorna och jag insåg att jag nog luktade rätt så blä, så det fick bli så. Precis innan hade jag till min stora glädje hittat resten av våra handdukar. HURRA! rena handdukar tänkte jag och la dem i en hög på toaletten, eftersom jag tänkte slänga resten i maskinen, när den var klar och sen hänga upp dessa. Ni kan ju gissa vad det var som gjorde att S inte hann få av sig trosorna och som hon slängt ner på golvet och lyckats få allt kiss på....


Sen satt hon själv i badkaret en stund medan vattnet fylldes på och jag städade klart hennes rum. Plötsligt hörde jag ett tjut "Mamma, det regnar". Hon hade försökt stänga av vattnet, men vridit på duschen istället. Så bra, nu fick jag skura den delen av badrumsgolvet med ;)

R är på Solvalla, men kommer väl hem snart. T har flugit ut med en kompis och F är i Viksjö hos en kompis. P är på väg hem från Gröna Lund, så just nu är det bara jag och S hemma. Nu ska vi torka och klä på oss för att gå över till gamla gården och grilla hamburgare.

1 kommentar:

Orchid sa...

Vilken härlig dag ni har haft! Att kartongerna blir färre och färre är välgörande för själen!
Kram på er!