Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 25 augusti 2009

Tårtplanering och trevligt umgänge

Dagen i dag har jag spenderat med mina favoritbebisar och deras mammor. Bebisar förresten, jag får väl snart sluta kalla dem för det. Ettårsdagarna närmar sig med stormsteg och sen kan man väl inte säga bebisar längre? Vad ska jag säga då? Kan ju inte säga favoritkillar, för det har jag ju så många.
Vi promenerade upp till tårt-tillbehörsbutiken, som ligger i en källare uppe i villaområdet. Jag hade aldrig varit där innan, men det hade C och K. Fick med mig en del tillbehör hem. Kan inte avslöja för mycket, för det ska ju bli en överraskning för brudparet.

Efter att vi varit där en stund promenerade vi till pizzeria Lunden och åt lunch. De har ortens bästa sallader. S tog en pizza, men pillade i sig alla mina gurkor och hälften av mina räkor, innan den kom.
Sen var det dags för C att hämta R på dagis och så samlades vi med lite andra mammor och barn, i vår lilla park. Drack lite kaffe och pratade. Jag är helt slut, men o vilken trevlig dag jag har haft. Nedan; sötaste, ännu så länge bebisarna:
V


R
F gjorde pannkakssmeten till middagen och nu är det snart dags att gå ut för gårdsstädning. Jag misstänker att vi kommer att sova gott i natt, om inte S får träningsvärk, så mycket som hon har gått i dag. Hon var helt otrolig. Knappt ett gnäll över att det var jobbigt.

Finaste tonåringen.

2 kommentarer:

Orchid sa...

Låter jättehärligt!
Kram!

En häxa på Vift sa...

ja hjälp vad stora bebisarna har blivit. :)
Du får kalla dem för småttingarna sen, det kan man kalla dem länge utan att det blir utnött. Möjligen att de kanske kan bli lite puttriga när de når tonåren då men den dagen den sorgen. *s*