Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 26 februari 2009

Andra par har "bli-sams-sex"


Vi åker till ICA Maxi och shoppar.
Det finns inget bättre sätt för oss att bli sams helt enkelt. Vi går där och först småshoppar, tills vi går över till "the heavy stuff" dvs maten. Jag har fått för mig att andra par kanske lätt blir osams just vid handlingen, men för oss är det helt enkelt perfekt parterapi. I alla fall när vi lämnat alla barn hemma. Vi pratar om allt! Om barnen och livet och oss. Planerar god mat och snabb mat och en hel del annat.

I dag kom vi hem 2000;- fattigare och fyra fullproppade kassar mat rikare. Okej drygt 2000, eftersom vi föll till föga och handlade Mc på vägen hem. Det var månader sedan och ungarna har längtat. Så sportlovet till ära fick de faktiskt som de ville.

Jag gjorde förresten av med en faslig massa pengar tidigare på dagen också. Hämtade ut astmamedicin och den är inte gratis första gången på det nya högskostnadsåret minsann. Jag köpte även hårfärg och ett par benvärmare och sen hade jag sån pengaångest, som aldrig förr. Fast vi inte har ont om pengar nuförtiden, så har jag svårt att göra av med med dem i alla fall. Alltså, vi är ju inte rika direkt, men det går ingen nöd på oss heller.
Vi får väl hålla oss resten av månaden . Nu har vi ju mat i alla fall ;)

S har sprungit runt hela dagen och letat efter Hunden. Det är inte första gången den där Hunden är borta, men den här gången var den verkligen helt lost. På kvällen var hon så ledsen, så ledsen och vi letade och letade. Så lyfte R upp henne i hallen och DÅ klickadedet till i henne "DÄR. Där e Hunden" sa hon och pekade på postvagnen, som F fick låna till reklamutdelningen. Vilken tur att hon kom på det, för i morgon ska vi lämna tillbaka vagnen och jag skulle då aldrig komma på att leta efter Hunden DÄR. Tänk vad ungar hittar på!











Så här mysigt kan man ha det på en yoga-boll ;)




2 kommentarer:

Orchid sa...

Ni är duktiga som handlar rejält så det räcker ett tag. Det sparar en massa stress i veckorna när allt redan är hemma! Barnen var väl värda ett hamburgerbesök!
Kram på er!

Singeltjejen sa...

vad lustigt - har aldrig hört om någon som handlar mat för att bli sams. =P kanske något att börja med när man är ihop med någon nästa gång..