Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

fredag 27 februari 2009

Det hade jag ju inte riktigt tänkt mig

Att S skulle somna på golvet klockan kvart i fem alltså. Jag hängde tvätt och tyckte att det hade blivit misstänkt tyst. Hon hade bäddat åt sig i soffan och somnat på golvet.


Men efter ett par timmar i solens sken i pulkabacken och med lite förkylning i kroppen är det kanske inte så mycket att förundras över. Mesta tiden tillbringades dock vid en stor vattenpöl, som hade någon slags underlig magnetisk dragningskraft på de yngre barnen:










De stora barnen körde dock järnet i pulkabacken. Upp och ner, upp och ner, jagandes varandra. Tror det var längesedan de hade så kul.

Själv njöt jag av en kopp kaffe och en väldigt god vän och såklart solens sken och barnens glada skratt. Kan man ha det bättre en semesterdag i februari?

Nu lagar maken middag, sippandes på en Jacobsen julöl och lyssnandes på Venuspassagen med Reeperbahn och drömmer om StAnton på det ljuva 80-talet.
S sover fortfarande. Vi vågar inte väcka henne. Det får bli som det blir till kvällen. Kanske hon sover hela natten - nja, skulle inte tro det. F har lovat vara barnvakt och vi ska över till lokalpuben på en fredagsöl - om det inte vaknas totalgrinigt barn innan dess såklart.

















4 kommentarer:

Orchid sa...

S kanske ska göra lumpen när hon blir stor. Där får man lära sig att sova där man befinner sig vilken tid på dygnet som helst!
Hoppas hon är på gott humör när hon vaknar!
Kram till lilla S!

Anonym sa...

Ditt halsband var också jättefint, bra, då är vi ju snygga båda två :)
Vad söt din lilla tjej var där hon låg på golvet och sov, hur blev natten ? Hoppas att ni har en trevlig fredagskväll!

Anonym sa...

Visst är det märkligt hur de bara kan somna hux flux? När man ibland håller på att tjata ihjäl sig och de bara vägrar....;)
Mina har somnat på golvet framför soffan flera kvällar irad nu, iofs har de varit sjuka och halvkrassliga men ändå:)
Det är väldigt gulligt:)
Hoppas ni kommer iväg på fredagsölen,det låter så mysigt!

Dammråttan sa...

Hon vaknade halv elva på kvällen. Innan det hann jag och maken med en öl på pizzerian. Båda satt och gäspade ;) Rätt trevligt ändå. Sedan var lill-S uppe till ett nånting. Vet inte så noga hon satt mellan mig och R och åt äpplebitar och läste Bamsebok. Vi sov.