Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 3 februari 2009

Sömnlösa nätter

Jag har nackspärr

Ja förstår mig inte på barn. Inte mina egna i alla fall. I natt har S haft en av sina vakennätter. "Hungrig". Fast oftast handlar det inte om att hon är hungirg utan bara "pruttig". När hon är sådär så bara vägrar hon att sova. Man märker det oftast redan på kvällen när hon ska sova och så vet man vad man har att vänta sig den natten. Det är inte så där jätteofta. Inte tillräckligt ofta för att vänja sig direkt i alla fall. Hon somnade i alla fall till slut. På soffan, eftersom hon hällt ut vatten i sin säng, när hon skulle dricka. Sov som en sten genom syskontjafs och brandlarmet, som gick TVÅ gånger, när ungarna rostade mackor. Då passade det minsann att sova?!

Ledig dag i dag med. Tur det, efter sömnlös natt och dessutom har jag nackspärr (hade behövt tillbringa natten på min anatomikudde istället för på en knölig kudde i S´ säng). Naprapaten gjorde sitt i går och ska fortsätta i morgon . I morgon hade jag tagit ledigt för att vara med på friluftsdag i skolan. Nu bytte Tobias aktivitet och jag behövdes inte. Ska som sagt till naprapaten igen, så det känns helt okej att vara ledig trots allt. Efter det här ska jag köpa nytt träningskort. Det är ju det som behövs. (Ja, inte kortet såklart, utan att jag tränar regelbundet).

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

ja, de är rara ibland de små liven. Undrar nuförtiden hur 17 jag överlevde tvåan som i princip _aldrig_ sov en hel natt de första 12 åren! Tur man var ung då hon kom, nu hade jag nog inte fixat det utan att bryta ihop.
:)
Hoppas nackspärren släpper snart, det är ju bland det jäkligaste man kan ha ju eftersom man inte kan vrida huvvet åt nåt håll utan att det skär som knivblad från örat ner till tårna. Isch....

Orchid sa...

Tycker synd om dig, Gumman! Det är jobbigt när barnen inte sover! Man blir liksom litet urlakad!
Kram!

Anonym sa...

Gud vilken härlig semelbild!
Ja, det där med sömn blir man aldrig klok på!