Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 14 februari 2009

Trevlig alla hjärtans dag på er!


Det här var det hjärtligaste vi orkade med i dag. Hade planerat att baka tårta, men det kändes liksom inte som att det var läge för det just nu. P fick i alla fall gå på kalas. Det var över 48 timmar sedan han var dålig nu och han har längtat så. Hade det varit skoldag, så hade han ju gått till skolan.
Jag skulle varit med och hållit i en vinprovning i dag på eftermiddagen. Logiskt nog blev det inte så, men jag ska gå dit och vara med på den i alla fall. Efter det är vi utmanade på bowling (eller om vi utmanade, vet inte riktigt) av ortens andra Systembolagsbutik. Bowling pallar inte min kropp, men jag hade ju tänkt vara supporter. Tror inte det blir så. Jag orkar inte riktigt efter den här veckan helt enkelt. Vi får se hur jag gör.

3 kommentarer:

Orchid sa...

Glad Alla Hjärtan på er!
Kram!

Anonym sa...

Puss På alla Hjärtans till dig
Här kommer mitt kumminbrödsrecept

• 5 dl vatten
• 2 tsk hel kummin
• 25 g jäst
• 3 msk olivolja
• 1 1/2 tsk salt
• 5 dl rågsikt
• 6-8 dl vetemjöl
Så här gör du:
Koka upp vattnet i en kastrull tillsammans med kummin. Låt stå och svalna tills vattnet har blivit fingervarmt (37 grader). Smula jästen i en degbunke och rör den slät med olja, salt och degvätska.
Tillsätt rågsikt och det mesta av vetemjölet. Arbeta ihop det hela till en smidig deg. Låt jäsa under bakduk cirka 30 minuter.
Knåda degen och forma den till ett runt bröd. Lägg brödet på bakplåt med bakplåtspapper. Låt jäsa ytterligare 30 minuter under bakduk.
Gör ett rutmönster på brödet med en vass kniv eller ett rakblad. Grädda brödet i ugnens nedre del tills det har blivit gyllenbrunt, 30-40 minuter i 175 graders ugnsvärme. Låt svalna under bakduk.

Anonym sa...

Hoppas du orkade med allt du ville i går, du behövde garanterat komma hemifrån lite.
Ha en bra och FRISK söndag!