Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 17 februari 2009

Min skolväg


Ursprungligen från Lotten via Ulrica kom en uppmaning att visa sin skolväg som barn: Vi hade det väldigt bra. Nära till skolan måste man väl påstå. Den rosa vägen är min väg upp i elvaårsåldern (tror jag? mamma rätta mig annars). Sedan flyttade vi till den blå vägen. Det roliga är att trots att jag nog tyckte att det var helt okej väg till skolan, så tyckte jag att det stället där vår nya bostad låg var otroligt långt borta. Det låg en klätterställning precis där och om man någon gång gick förbi den, så var man LÅNGT hemifrån. Sen, när vi hade flyttat, så tyckte jag ju inte att det var så långt tillbaka till den gamla gatan, men då var jag å andra sidan äldre.

Mina barn bor ännu närmare sin skola och de går själva varje morgon de med, men bilsituationen är INTE KUL där utanför. Trots år av uppmaningar att försöka undvika bilkörning så mycket som möjligt och framförallt att inte stanna varsomhelst, så att det blir kaos, så är det just vad det är. Lite bättre tror jag det blivit sedan de lagt till några extra parkeringsplatser och satt upp ett övergångsställe till. Häromdagen såg jag dessutom att de satt upp staket och en grind. Det var på tiden! Bollar och annat från lekarna flyger ju ut allt som oftast och det är ett under att ingen rusat framför en bil hittills. Mina barn kommer från "rätt" håll och påverkas inte så mycket av bilkaoset.

Jag tyckte det var en kul uppmaning och uppmanar de som känner sig manade att göra detsamma. Lämna gärna en kommentar hos Lotten och kanske även här, så att man kan få se era skolvägar

3 kommentarer:

En häxa på Vift sa...

Det där var ju lite skoj. Men jag hakar nog inte på för jag flyttade runt så mycket som barn så bara för låg och mellanstadiet skulle jag behöva tre olika kartor. För mycket jobb, uschanimej. :)

Orchid sa...

Vi flyttade till den stora villan vid årsskiftet 79/80 när lillebror var 5,5 år, så det stämmer att du var så där 11 år.
Dom barn som bor i mitt område här uppe måste gå in till samhället och ut på andra sidan för att komma till skolan. Skolan i mitt område lades ner för ca 2 år sedan. Den är numera ungdomsgård. Här travar och går alla barn, även de mindre, hur långt som helst! Det ingår på något sätt!
Kram!

Anonym sa...

Det hade jag gärna gjort, vilken kul uppgift. Att rita på kartor via datorn är dock överkurs för människor med låg dataintelligens:)