Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 17 februari 2009

Det där med ordning och reda

Är (som sagt) kanske inte min allra starkaste sida. Någonstans här inne finns eventuellt ett par skridskor i storlek 26, eller 27, som skulle kunna passa S. Just nu går min funderingar till om det inte är värt att offra de eventuella hundralapparna det skulle kosta med par, mot att sätta igång med projektet "leta". (Det fortsätter någon meter in åt vänster i samma stil).





Men pappren har jag i alla fall ordning och reda på - Hittade tex kvittot, när T:s vinterkängor gick sönder och fick alla pengarna tillbaka:

Bokhyllan i hallen

Men kanske att man skulle behöva tömma vissa lådor ibland. Det börjar bli lite trångt bland de betalda räkningarna ;) Pärmar är inte riktigt en option hos Familjen "senare". Det ska gå snabbt att arkivera och hamnar något fel är det borta för alltid. Som just nu T:s fotbollsräkning. Jag VET att jag höll den i handen för någon vecka sedan, men nu är den borta och den är INTE betald.


I dag känner jag mig annars duktig. Jag har plockat, dammsugit,och torkat golv, tvättat tre tvättar, gjort lunch och diskat efter den + frukosten. Men hu vad drygt det är att städa med en treåring hemma. När man är och fixar i ena hörnet, så ställer hon "i ordning" i det andra. Min lilla pul-gumma.

Nu är det "bara" de yngre barnens rum, som skulle behövas ta tag i (och vårt, som vanligt), men i gammal god "punktaranda" så släpper jag det. Nu orkar jag inte mer och jag ska njuta av det jag åstadkommit i alla fall.

5 kommentarer:

Orchid sa...

Det är ju pyrt när du inte hittar T´s fotbollsräkning förstås! Det är väl inte att tänka på att han slutar spela fotboll för räkningarnas skull? Antar jag!
Städa ska man inte göra för mycekt! Det finns så mycket annat kul att göra!
Kram på dig och Lill-Fia!

Dammråttan sa...

Blir lite småirriterad, för eftersom jag märkte det relativt snabbt att den var borta, så mailade jag föreningen och undrade om man kunde få en ny räkning, men de har inte ens svarat. Sen har vi varit magsjuka, så jag har inte orkat ta tag i det. Får antagligen bara en påminnelse, så det är ingen fara med det, men jag vill betala när man ska och inte ha sånt hängande över mig. Jag lägger alltid räkningarna vid datorn och antagligen har S tagit den till ritpapper :( Eller så har jag gjort en sån där typisk A-grej, när man lägger ifrån sig något för att man "ska bara".

Mamman på väg sa...

Vad duktig du är med papprena! *impad* Jag knner igen mig i övrigt och håller med din ömma moder i allt.

Dammråttan sa...

Mamman på väg: Vet inte om det är duktigt, mer en nödvändighet, innan hade vi KAOS och allt försvann. Det här är fantastiskt praktiskt!

Anonym sa...

Jag känner igen det där med borttappade räkningar, Såå irrirterande!
När man dessutom inte kan få någon ny, FAST man är uppmärksam och vet att man tappat bort den.

Du vet väl "Att städa medan barnen är små, är som att skotta snö medan det fortfarande snöar"