Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 28 februari 2009

Tjejkväll


Eller snarare tjejeftermiddag. R har gått till en kompis för lite trav och en hel del öl, eller om det blir tvärtom, eller kanske till och med både och? Sönerna sover hos faster L. Det skulle bli kusinträff, men kusinerna kunde inte, så det är bara våra killar. De var lika uppspelta ändå. Mina barn älskar att sova borta. S var mycket förgrymmad över att inte få följa med till faster L, men det var liksom inte hennes grej just nu. De ska ju kunna göra storbarnsgrejer och gå ut med hunden mitt i natten mm.
Vi har haft det så mysigt, vi två. Spelat Bolibompa-spel, lagt pussel och haft bullfika (se ovan) Mitt i det ringde bästa vännen R och ville ha med henne ut i pulkabacken. Ja, det var ju inte han som ringde såklart, men ut i pulkabacken kom vi i alla fall. Skönt med lite luft och trevligt att prata med lite vuxna människor (hur trevligt det än är att umgås med sina barn). Ungarna åkte väl inte så där väldigt mycket pulka, men hon fick ju leka av sig en stund i alla fall.
Inne igen, så leker S i rummet med sina matgrejor och jag funderar på vad jag ska komma på till middag. Det är ingenting som passar den unga damen just nu, så det känns nästan onödigt att anstränga sig, men något måste vi ju äta.
R kommer hem till Melodifestivalen (trodde han). Får se om S är vaken då, efter den konstiga natten. Somnade ju fem, vaknade halv elva och somande om någon gång vid ett, eller så. Sedan var hon uppe vid åtta imorse.
Önskar er en trevlig lördagskväll.

1 kommentar:

En häxa på Vift sa...

Va mysigt att få rå om liten själv sådär. Kul. Och så insåg jag just att jag som skulle se melodifestivalen missade den, eller kanske börjar kl 9? Hmm.... måste kila till SVT och se
Ha en bra kväll
Kram