Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

tisdag 24 februari 2009

Dela ut reklam

är inget drömjobb. Inte enligt F i alla fall, som har testat det i dag. Skulle liksom bara följa med honom, eftersom det var första gången. Inte blev det bara hänga på direkt. För att det överhuvudtaget skulle bli klart, så var det snarare pådrivning. Skrattade lite åt honom i det första huset, när jag försökte få honom att skynda på lite "Men mamma, jag har inte direkt bråttom". Uppenbarligen inte riktigt medveten om HUR mycket han hade framför sig. Första timmarna var de andra ungarna med. Lekte i lekparkerna utanför husen och S var med upp i några portar och gick med ned, så lite motion fick allt hon med. Vi pausade på pizzerian och sedan fick de tre yngre barnen vara hemma. Då var det bara husen precis bredvid oss kvar. Tack och lov för mobiltelefoner säger jag bara.
MEN, som sagt på tok för mycket för en kille som F och framförallt på tok för uselt betalt. Denna vecka 143:- Om det är utan extra trycksaker (bara lokaltidningen) blir det 118:- Visst blir man rik? Men en erfarenhet rikare trots allt. Och av med en väldig massa energi ;) Själv är jag helt slut jag med. Två veckors prov var det sagt. Antar att det betyder att han måste ut nästa vecka med. Hur nu det ska fungera. Det tog typ 5-6 timmar MED hjälp av mamma och nästa vecka ska han klara det på egen hand på kvällstid. Vi kan ju hoppas att det är en vecka med bara tidningen och ingen reklam. Det tror jag han skulle klara bättre.

4 kommentarer:

Orchid sa...

Kommer du ihåg, Gumman, när du också en gång delade ut reklam på Söderhöjden när du var i den åldern? Du var röd i ansiktet av stress, jagade runt i ca två veckor och fick uselt betalt. Det slutade med att du hoppade av.
Kram!

Anonym sa...

Fy vilken skitlön!
Det borde verkligen vara lite bättre betalt för så mycket jobb!

Jag förstår om han hoppar av!

En häxa på Vift sa...

Jadu, jag följde med min storebror ut på en reklamvända EN gång! Kändes som det aldrig skulle ta slut så det blev inga fler gånger. *s*

Dammråttan sa...

Orchid: Jag hade ett vagt minne av att jag hade gjort det, men var inte säker. En del är nog gjorda för det och andra inte. Jag och min son är två av dem som inte ;)