Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 8 februari 2009

Hjärtefrågor




Februari är alla barnhjärtans månad, enligt Hjärt- och Lungfonden. Något som jag mer än gärna stödjer och för vidare. Barnhjärtefrågan står mig extra nära, då barnens första kusin hade ett allvarligt hjärtfel och inte överlevde mer än 3.5 vecka från födseln. Alltså köpte jag hjärtepins till barnen. För att stödja fonden och för att minnas kusinen. Vi pratar ofta om honom. Vi pratar ofta om kusinerna överhuvudtaget. När man inte träffas så ofta får man hålla varandra i minnet genom att prata och titta på bilder. Jag vet att de gör detsamma uppe i norr, för att minnas oss härnere. Men jag vill även att mina barn ska minnas att treklövern i M egentligen är en fyrklöver och att även om han inte finns ibland oss så är han en av oss. Det finns inte så mycket bilder till det, men några stycken och inga egna minnen för dem att hålla fast vid, så det får jag ge dem istället. För ihågkommen, det ska han alltid vara och jag älskar honom lika mycket som jag älskar mina andra syskonbarn.

1 kommentar:

Orchid sa...

Jo, det är sååå viktigt att ställa upp för våra små Hjärtebarn. Så fina pins!!! Jag måste också beställa några! Vet inte varför jag inte har upptäckt dom tidigare, men TACK!
Kram!