Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 12 februari 2009

Ännu mer äckelvarning

Det man inte bör läsa om man är känslig:

Ja, man ska då inte tro att det är över. Kände redan när jag gick och lade mig, att jag nog inte skulle få gå till jobbet i dag. Bara en känsla sådär. Vid tolv ville P ha sällskap på toa. Inget ovanligt med det. Vid ett vaknade jag av att S virrade runt lägenheten och ropade "Mamma". Kräk över hela henne - hon hade sovit i det - BLÄ!!! In i duschen och sanera, sanera sängen osv. Hon var klarvaken. Inte alls som häromnatten, då hon somnade om på två sekunder. "HUNGIG!!! "Nä,nä" tyckte jag inte på direkten. Efter någon timme kom P upp igen. "Känns som att jag måste kräkas" och det gjorde han. En hel del.

Vi fyra gav jag upp. S fick blåbärssoppa och flingor. Somnade sedan efter ett tag. Jag sov lite mellan att P väckte mig.

När de andra gått till skolan sov vi ett par timmar, med avbrott för två telefonsamtal, vid det sista tyckte jag att det var dags att gå upp.

Vid tolv ringde telefonen. Det var sjuksyster. T mår dåligt. Så nu ligger han också i sin säng. Fast han har inte kräkts - än. Å vad det är kul med många barn!

Lite trevligare:

I går fick barnen allahjärtansdags-paket från sin mormor. De blev helt överlyckliga! "Å den såg vi med mormor!!"Tyvärr tyckte S att kortet var hennes, för det var Bilar på och hann "förgylla" det lite innan jag såg vad hon höll på med.


Nedan, lite bilder på skålen jag nämnde igår. Den från Emmaus. Det syns inte riktigt, men den är mörklila i glaset = passar in i mitt vardagsrum (jo under allt stök och alla sportprylar finns det faktiskt en mörklila ton i det hela).






5 kommentarer:

Orchid sa...

Så roligt att barnen blev glada! Jag valde kortet litet med tanke på S, som gillar "Bilar". (Alla kort till Alla Hjärtans dag är rosa, gulliga, och väldigt tjejiga. Jag tyckte inte att det var rätt den här gången.) Hon kanske inte bryr sig så mycket om filmen.
Det var min önskan att den här filmen skulle förknippas litet med mig. Barnen och jag såg den på din födelsedag, när vi åkte hem tidigare och hade mys i soffan!
Kram till hela bunten!
Synd att ni har stora spysjukan! Fy håle!!!

Fiviva sa...

Hej hej tittar in.
usch era stackare.. peppar peppar så har vi klarat oss från vinterkräksjukan..

Anonym sa...

Fy sjutton vad jobbigt med magsjuka!
Jag vet hur det är med många barn som blir sjuka samtidigt....
Vi har sagt nejtack den här gången med.
Som om det hjälper.
Hoppas ni snabbt blir pigga allihopa!

En häxa på Vift sa...

Ja, det där är ju kruxet med många barn, många sjukor blir det.

Men det blir bättre, jag lovar. Så snart alla kommit ifrån dagis så blir det bättre. Klen tröst nu kanske men då har ni ju nåt att se fram emot. :)

Anonym sa...

Ja, ser man det så, så undrar man ju hur mamma och pappa har orkat med oss sex ungar... särskilt under vinterkräksjukeperioderna!

Hoppas barnen mår bättre snart!

Ha ha, kul att någon hann signera sitt mästerverk;.)