Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

torsdag 5 februari 2009

Ny diet

Sa till R i morse att det fanns en matlåda till honom (han var inte hemma i går kväll). Han tittade i kylskåpet och visade upp en låda i halvmörkret
"Är det den här?"
"Ja," sa jag
"Komplett"
"Javisst"
När jag sedan skulle ta fram frukost, så stod lådan med köttfärsbiffar och potatis kvar i kylen.
"Tog du inte matlådan?" frågade jag på telefon.
"Jomenvisst, den står i kylen här på jobbet"
"Vad tusan tog du då?"
"Ingen aning" sa han "Du sa ju att jag skulle ta den".

Lite senare fick jag ett sms på min mobil:
"Sitter här med en låda fruktsallad..."

4 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, men det kunde varit värre...typ en gammal möglig laxgryta;)

Orchid sa...

Små misstag kan ske i dom bästa förhållanden! Jag tror han överlevde! Det är i alla fall nyttigt med fruktsallad!
Kram!

Mamman på väg sa...

*asg*

Anonym sa...

*fniss*
Jamen, det är GOTT med fruktsallad:)