Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

söndag 15 februari 2009

Nu har vi bestämt oss!

Nu får det vara nog med sjukdomar i det här hemmet. Alltså firar vi med myskväll. Jag och maken öppnade till och med en flaska bubbel, dagen till ära. Innan dess tog vi söndagspromenaden kilometrarna till ICA, där lite smått och gott inhandlades till kvällen. S sov en timme i vagnen (skönt, eftersom hon vaknade före fem i morse och följdaktligen var rätt grinig). Sen hem för söndagens matlagande. R gjorde fantastiska biffar, men de ska vi inte ha förrän i morgon. I dag blev det bakad potatis med en mängd olika röror. Gjorde även fusktapenade (hade varken kapris, eller ansjovis), som togs emot med ovationer! NU är min mage i uppror!
Efter maten rök maken och T ihop om att T ville gå till en kompis, medan vi nog tyckte att det varken funkade, eller passade. En förtvivlad dramaqueen flög in i sitt rum, som alltså saknar dörr (vilket är tur). Två sekunder senare (typ) kom jag in i vardagsrummet och där satt far och son och spelade Bingolotto i godan ro. Inte alltid man hinner med i vändningarna där och det får man i alla fall ge honom - att vändningarna är snabba i den pojkens sinnelag.



R hittade ett i hans tycke bra funktion för min nya skål. Kunde man inte äta godis på godisdagen, så får man väl ha godisdag en annan dag, tyckte han. Så nu spelas här Bingolotto och äts godis. Trevlig söndag på er och med förhoppningar om en bättre vecka, nästa vecka, lämnar jag er och kryper upp i soffan jag med. Startar veckan med två dagar ledigt. Det kan jag väl behöva ;)

3 kommentarer:

Orchid sa...

Jag hoppas ni alla får en bra vecka utan sjukdomar! Alla ska vara på topp! Hela tiden!
Kram!

Anonym sa...

Ha ha... tänker på min lillasyster som säger att alla hjärtans dag är det när man vill... godisdag kan man också ha "när man vill" om det inte blev något på lördagen;.)

Skönt att ni verkar lite piggare ohc friskare nu i alla fall:.)

Anonym sa...

Ser ju supermysigt ut! På fredag- eller lördagkvällar brukar vi oxå duka upp framför tv:n. Dock oftast när Alva har lagt sig. Mera ordning och reda då ;)