Välkommen till min (o)perfekta blogg.


Letar du efter inspiration till det perfekta hemmet, med tomma ytor och chicka detaljer? Då har du kommit helt fel.

lördag 24 oktober 2009

Semester!


Första dagen på semestern. Känns fint att säga så :) Inte startade semestern direkt i lugnets tecken. Storkillarna skulle ju till flygplatsen. Frukostar skulle i, det sista packas och det skulle faras runt lite nervöst runt väggarna. S var inte direkt mindre uppe i varv. Hon skulle ju på kalas och P hakade bara på den allmäna trenden.
När R hade åkt med alla killarna (P följde med och vinkade av) så var det nästan två timmar tills jag och S skulle gå. Hon var naturligtvis färdigklädd och stod med skorna på i hallen, samtidigt som jag planerade ett lugnt bad. Lite krock, men det löste sig rätt bra. Vi hade sällskap till kalaset med S:s dagiskompis och hans mamma. Vi tog bussen dit och R hämtade med bilen efteråt. Kalaset hölls på Lekpalatset , vilket såklart alltid är en höjdare. Jag valde att stanna kvar den här gången. Dels för att vi åkte buss och dels för att jag ville ha lite koll på S, som har börjat hosta och då kan det ju bli värsta attacken, när hon springer runt. Jag var inte ensam om att stanna, så jag hade det riktigt trevligt i fiket, medan S härjade runt på kalaset. Lånade en bebis som matchade min klädsel. Om inte annat för att sätta lite griller i huvudet på folk (bara skojar, det var lillasyster till han som fyllde år).
Nu har R åkt på fotboll. P är hos en kompis och S skrotar i sitt rum. När R kommer hem ska jag till jobbet och träffa dem lite. De ska ut sedan. Det orkar jag inte riktigt, men jag vill ju vara med en stund. Inte minst för att säga hejdå till H, som vi har haft som chef i ett år.
Jag fick ett kort samtal från F, så jag vet att de kommit fram och att allt gick bra.

S i sin nya turtle-tröja

3 kommentarer:

Jenny sa...

Vad fin hon är med sin turtleströja! Hoppas att ni får en lugn och skön kväll.
Kram!

Anonym sa...

Njut av semestern nu kära Anna

Orchid sa...

Kram till er som är kvar i Jakan!